| Kast i skiver foran | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
audun-eg Mondeofreak

Antall Innlegg : 144 Age : 44 Location : Ørland Registration date : 15.02.2014
 | Tema: Re: Kast i skiver foran 27/10/2015, 21:29 | |
| - sven skrev:
- Ref tidligere poster i denne tråden: Brembo-skivene er fortsatt frie for kast etter 1,5 år. Det er lovende :-)
Har du da originalfelger både på sommer og vinter med låseringen intakt? |
|
 | |
sven Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 205 Registration date : 20.12.2009
 | Tema: Re: Kast i skiver foran 28/10/2015, 21:46 | |
| - audun-eg skrev:
- sven skrev:
- Ref tidligere poster i denne tråden: Brembo-skivene er fortsatt frie for kast etter 1,5 år. Det er lovende :-)
Har du da originalfelger både på sommer og vinter med låseringen intakt? Jepp, det har jeg alltid hatt siden bilen var ny :-) |
|
 | |
audun-eg Mondeofreak

Antall Innlegg : 144 Age : 44 Location : Ørland Registration date : 15.02.2014
 | Tema: Re: Kast i skiver foran 29/10/2015, 18:45 | |
| Det hjelper nok på. Jeg har relativt rimelige Bosch-skiver, og de er også helt fine etter 1,5 år når jeg vet å være litt forsiktig ved hjulskift. |
|
 | |

| Tema: Re: Kast i skiver foran 8/11/2016, 22:27 | |
| 2,5 år og Bremboskivene er fortsatt uten kast :-) Argumentet om å bruke originaldeler har mistet sin kraft. |
|
 | |
JaMaHa
Antall Innlegg : 5 Registration date : 02.01.2017
 | Tema: Re: Kast i skiver foran 2/1/2017, 21:21 | |
| Kjøpte brukt Mondeo Titanium S, 2011 modell i mars 2016. Begynte å merke vibrasjoner i sommer 2016.
Romjul 2016: Byttet selv skiver/ klosser foran og bak på 95´. Kast i skiver foran, klosser mer slitt på innsiden av skiven, masse rust på skivene. Glidepinner virket ikke å være smurt opp på servicer. Klosser venstre foran hang på.. Stod orginale skiver og ganske nye klosser på fra før.
Nå: smurt opp glidepinner, rengjort/ smurt klavene og satt på EBC slissende skiver foran og bak. Delphi klosser. Ny bil!!
|
|
 | |

| Tema: Re: Kast i skiver foran 10/10/2017, 13:08 | |
| - JaMaHa skrev:
- Kjøpte brukt Mondeo Titanium S, 2011 modell i mars 2016. Begynte å merke vibrasjoner i sommer 2016.
Romjul 2016: Byttet selv skiver/ klosser foran og bak på 95´. Kast i skiver foran, klosser mer slitt på innsiden av skiven, masse rust på skivene. Glidepinner virket ikke å være smurt opp på servicer. Klosser venstre foran hang på.. Stod orginale skiver og ganske nye klosser på fra før.
Nå: smurt opp glidepinner, rengjort/ smurt klavene og satt på EBC slissende skiver foran og bak. Delphi klosser. Ny bil!!
Vet ikke hva EBC er men sikkert mye bedre enn Original/Motorcraft. Synd man må gjøre det selv for å få det ordentlig :-( Men nå har i alle fall du ordentlige bremser, og det er positivt. |
|
 | |
JaMaHa
 | Tema: Re: Kast i skiver foran 10/10/2017, 13:23 | |
| Takk for svar. Ja, det er merkelig at når en gjør slike ting selv, så blir det bedre. Tar seg litt bedre tid med rengjøring og oppsmøring så blir ting bra. EBC ( vet ikke om det lov med linker her): Mondeo MKIV bremser |
|
 | |

| Tema: Re: Kast i skiver foran 19/3/2019, 09:57 | |
| - JaMaHa skrev:
- Takk for svar. Ja, det er merkelig at når en gjør slike ting selv, så blir det bedre. Tar seg litt bedre tid med rengjøring og oppsmøring så blir ting bra.
EBC ( vet ikke om det lov med linker her): Mondeo MKIV bremser Hei JaMaHa, Gammel tråd dette, men forhåpentligvis er det svar og få. Holder de EMC-bremsene enda? Hvor langt har du kjørt med disse nå? Jeg byttet bremser foran 11. april 2018, og mener det var Brembo. Nå må jeg bytte disse igjen pga kast etter kun et snaut år og 9500km, akkurat like lite som for originalskivene. Mitt forrige Brembosett holdt ca 45.000km. Denne gangen TROR jeg at skivene ble ødelagt fordi jeg ikke byttet calippere foran og det gikk varmgang. Men dette skjedde i April i fjor og det er vel rart dersom jeg først skal merke kast i skivene nå? Teorien min er at det er derfor skivene er ødelagt på så kort tid, men jeg er altså usikker på om teorien holder vann. Burde kanskje merket noe tidligere dersom det var varmgang pga trege calippere som er årsaken? |
|
 | |
JaMaHa
 | Tema: Re: Kast i skiver foran 19/3/2019, 22:15 | |
| - sven skrev:
- JaMaHa skrev:
- Takk for svar. Ja, det er merkelig at når en gjør slike ting selv, så blir det bedre. Tar seg litt bedre tid med rengjøring og oppsmøring så blir ting bra.
EBC ( vet ikke om det lov med linker her): Mondeo MKIV bremser Hei JaMaHa,
Gammel tråd dette, men forhåpentligvis er det svar og få. Holder de EMC-bremsene enda? Hvor langt har du kjørt med disse nå?
Jeg byttet bremser foran 11. april 2018, og mener det var Brembo. Nå må jeg bytte disse igjen pga kast etter kun et snaut år og 9500km, akkurat like lite som for originalskivene. Mitt forrige Brembosett holdt ca 45.000km.
Denne gangen TROR jeg at skivene ble ødelagt fordi jeg ikke byttet calippere foran og det gikk varmgang. Men dette skjedde i April i fjor og det er vel rart dersom jeg først skal merke kast i skivene nå? Teorien min er at det er derfor skivene er ødelagt på så kort tid, men jeg er altså usikker på om teorien holder vann. Burde kanskje merket noe tidligere dersom det var varmgang pga trege calippere som er årsaken? Skivene holder helt kanon. Dette var sportsskiver, både med slisser og små hull i skivene for ekstra ventilasjon. EBC turbo groove. https://www.autopower.no/?side=Nettbutikk&info=understell&om=Brakes |
|
 | |

| Tema: Re: Kast i skiver foran 20/3/2019, 07:33 | |
| - JaMaHa skrev:
Skivene holder helt kanon. Dette var sportsskiver, både med slisser og små hull i skivene for ekstra ventilasjon. EBC turbo groove.
https://www.autopower.no/?side=Nettbutikk&info=understell&om=Brakes
Fenomenalt, tusen takk for svar! |
|
 | |

| Tema: Re: Kast i skiver foran 27/3/2019, 14:39 | |
| Hei igjen JaMaHa,
Da har jeg bestilt samme skiver og klosser som deg :-) |
|
 | |

| Tema: Re: Kast i skiver foran 26/8/2019, 09:24 | |
| Hei,
Mulig dette forumet er helt dødt, men jeg prøver meg på en liten oppdatering. De klossene jeg bestilte sammen med EBC Turbo Groove-skivene passet ikke. Det viser seg at man ikke kan stole på at man får riktige deler når man skriver inn regnr på bildeler.no
Det ble derfor montert på originale klosser. Skivene ble byttet på Ford etter alle kunstens regler. Grundig rengjøring av anleggsflate og liming. Calipperene var nye i fjor.
Etter fattige 3000km har de nå så smått begynt å riste igjen. Ingen kan si meg hva som er galt og bilen har hatt problemer med dette siden den var helt ny.
Kjipt at min bil er så utrolig følsom på dette. Fatter ikke hvorfor skivene holder så kort, selv om 3000km er desidert det aller korteste jeg har opplevd. |
|
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Kast i skiver foran  | |
| |
|
 | |
| Kast i skiver foran | |
|