Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share

Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?

Go down 
AvInnlegg
Ford-Gært

Ford-Gært

Antall Innlegg : 18
Registration date : 23.03.2015

Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty
PosteTema: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty23/3/2015, 18:07

Hei!

Jeg har en 2011 Mondeo med powershift. På 2012 modellen og nyere er det et plastdeksel der det står "powershift" på girspakhodet. Jeg har også dette plastdekselet, men hos meg så er det helt svart. Vet noen om jeg kan kjøpe dekselet med emblemet, evt kjøpe emblemet løst og sette det på? Har sett på e-bay og spurt på Bilia uten å finne noe.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 678
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty23/3/2015, 18:26

Tror du må bytte kula
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ford-Gært

Ford-Gært

PosteTema: Re: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty23/3/2015, 18:33

Hei!

Har sett på det også, men jeg har kun funnet manuelle girspakhoder til salgs på nettet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nerokid

nerokid

Antall Innlegg : 33
Registration date : 06.12.2014

PosteTema: Re: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty25/3/2015, 22:23

Har du prøva Aasen bil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ford-Gært

Ford-Gært

PosteTema: Re: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty26/3/2015, 11:11

Hei!

Jeg finner flere Aasen bil på nettet. Kunne du gitt meg en link til butikken du mener?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nerokid

nerokid

PosteTema: Re: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty26/3/2015, 11:16

http://www.aasenbil.no/delinfo.aspx?dnr=157985&f=707&valgtfirma=707,707&dk=0601&bk=251603&tablewidth=910
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ford-Gært

Ford-Gært

PosteTema: Re: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty26/3/2015, 11:22

Takk! Ser jo lovende ut. Skal høre med dem!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nerokid

nerokid

PosteTema: Re: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty26/3/2015, 11:23

Sendte deg link til 2 stk på pm,fikk du dem?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ford-Gært

Ford-Gært

PosteTema: Re: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty26/3/2015, 11:36

Ja, fikk dem. Ringte Aasen bil nå og hørte med dem. De skulle skjekke om PowerShift merke står på girspakene de har. Spørsmålet blir jo hvor mye jeg må bytte. Det er kanskje ikke bare å skru av girspakhodet i og med at det er automatgir. Det enkleste hadde jo vært å bare bytte ut del lille dekselet.

Det var uansett et bra tips med Aasen bil. Takk for det =)

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nerokid

nerokid

PosteTema: Re: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty26/3/2015, 11:37

Bra det :-) satser at det går bra.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ford-Gært

Ford-Gært

PosteTema: Re: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty26/3/2015, 11:41

Ja, satser på det =)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ford-Gært

Ford-Gært

PosteTema: Re: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty26/3/2015, 12:06

Til info så snakket jeg med Aasen bil nå. Det er ikke mulig å bytte ut dekselet. Hele spaken må byttes ut. Dette går ikke da automatkassa som jeg har ble laget fra 2007-2011. Den med "Powershift" på kula ble laget fra 2011 og opp. Det går ikke an å bytte ut girspaken da kassa er annerledes.

Da får jeg slå meg til ro med at det ikke går. Er det noen som har kjørt begge kassene og som kan si noe om de føles ulike å kjøre. Jeg var ikke klar over at det var forskjell på dem. Men det er jo litt logisk i og med at min kasse ikke har powershift merke på seg. Dette var selvsagt noe jeg så etter at jeg hadde kjøpt bilen. Ikke at det plager meg voldsomt, men det er en fin detalj som jeg gjerne skulle hatt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?   Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken? Empty

Til Toppen Go down

Mulig å kjøpe powershift emblem på girspaken?
Til Toppen 
Side 1 av 1