Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Noen som har byttet EGR-ventil ?

Go down 
AvInnlegg
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Noen som har byttet EGR-ventil ?   13/3/2017, 21:17

Min 2008 1,8 TDCI har nå gått ca 165.000km og nå fikk jeg min første motorfeil. Først dukket den opp som det gule motorsymbolet. Dro til Fordversted som kjørte en diagnose og kom frem til at det var feil med EGR-ventilen. Etter diagnosen, endret feilmeldingen seg til å være "Motorfeil"-symbolet som kommer når man starter opp og ligger som en "Melding" i bilen og ikke lenger som gult motorsymbol.

Verkstedet mente det kunne være noe elektronisk forbundet med ventilen og at den nok må byttes. Mener å huske at det ble nevnt en reparasjon i 10.000,- kroners klassen, men jeg har ikke notert dette mer nøyaktig enn som så.

Er det noen av dere Mondeo-eiere her inne som har byttet denne EGR-ventilen? Pris på verksted? Evt noen som har byttet selv?

Bilen går helt normalt og jeg merker ingenting annet enn feilmeldingen som vises. Har forsøkt å nullstille med apparat for dette selv også, men feilmeldingen kommer tilbake på første forsøk på oppstart av bilen igjen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 675
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Noen som har byttet EGR-ventil ?   14/3/2017, 17:27

Grunnen til den sinnsyke prisen ser du her:

+ Mye jobb for å bytte den
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Noen som har byttet EGR-ventil ?   15/3/2017, 10:45

Hei og takk for svar!
Har surfet litt mer rundt på nettet og EGR-ventil uten manifold (det bildet du har lagt ut her er jo hele manifolden også - EGR-ventilen er jo bare den delen som sitter oppå) koster 1.698,- på bildeler.no.  https://www.bildeler.no/egr-ventil/ford/mondeo-iv-turnier-/D/2008/FFBA/?Vare=72905

Jeg skjønner jo at det kan være trøblete å komme til for å demontere og montere igjen om man må ut med hele manifolden, men man kan jo bruke noen timer for å spare 8-9.000,- også, tenker jeg. Gitt dette ikke er noe man bør holde seg unna da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Admin
Admin

Antall Innlegg : 45
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Noen som har byttet EGR-ventil ?   15/3/2017, 15:29

Ford har ikke denne løsningen. Om det virker så er det jo knall. Gjort på 5min da i stedet for 4timer
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.norwegianmondeoclub.com
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Noen som har byttet EGR-ventil ?   15/3/2017, 19:06

Tar sjansen og tester dette.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Noen som har byttet EGR-ventil ?   

Til Toppen Go down

Noen som har byttet EGR-ventil ?
Til Toppen 
Side 1 av 1