Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share

DAB-adapter - strømtyv?

Go down 
AvInnlegg
Siphlonurus

Antall Innlegg : 17
Registration date : 28.11.2011

DAB-adapter - strømtyv? Empty
PosteTema: DAB-adapter - strømtyv?   DAB-adapter - strømtyv? Empty15/11/2017, 21:57

Hei.

Jeg ble anbefalt av Ford å montere Tiny audio c10 siden det er den som er nærmest til å være integrert med originalradioen. Selve dab-adapteren har jeg montert bak veggen i bagasjerommet og henter strøm fra 'sigarettenneruttaket' Foran er det bare en fjernkontroll som sitter på dashbordet og som kommuniserer med adapteret og som viser aktuell kanal på originalradioen. Jeg vet det står strøm på uttaket bak hele tiden og jeg mistenker at dab-adapteret trekker en del strøm selv om radioen ikke står på. Bruker jeg DAB-radioen uten at motoren går får jeg dessuten ganske raskt opp Low battery på bilen så enten trekker radioen veldig mye strøm når den står på eller så må batteriet være temmelig råttent.

Etter en uke i syden var det helt flatt batteri og det samme skjedde nå etter et par dager i kulda uten at bilen hadde vært brukt. Batteriet har sikkert blitt redusert etter at vi glemte å ta ut en kjøleboks ei natt i sommer og dermed tømte batteriet helt og det er nok dessuten 7-8 år gammelt så vurderer å kjøpe nytt men det uansett greit å finne ut av dette.
De har forøvrig 20% på alle batterier på bildeler.no i november og et Sønnak Powerline SA852 (85Ah) koster nå bare 1276,- så bestiller nok dette.
https://www.bildeler.no/startbatteri/ford/mondeo-iv-turnier-/D/2009/KLBA/?Vare=67818

Burde sikkert koplet adapteret direkte på f.eks baklyset så strømmen kuttes så fort tenninga er skrudd av.
Er det andre som har hatt problemer med dette og hvordan har dere koplet på strøm? Erfaringer med strømforbruk på DAB generelt? Vanlige Dab-radioer/bordradioer bruker i alle fall mye strøm/batterier men ville ikke trodd DAB i bil skulle påvirke et kraftig bilbatteri i så stor grad.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 678
Registration date : 26.02.2008

DAB-adapter - strømtyv? Empty
PosteTema: Re: DAB-adapter - strømtyv?   DAB-adapter - strømtyv? Empty16/11/2017, 19:19

Har bare montert foran på de jeg har montert på jobben. Der skrur 12v uttaket seg av.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

DAB-adapter - strømtyv?
Til Toppen 
Side 1 av 1