Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Share

Kjente feil og problemer

Go down 
Gå til side : Previous  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 14 ... 18  Next
AvInnlegg
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek
tdci

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

Kjente feil og problemer - Page 11 Empty
PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty8/2/2009, 11:54

diesel søl på bakskjermen har jeg hatt når jeg "overfyller" tanken, fyller jeg til pistolen klikker en gang går det bra, prøver jeg å fylle mere blir det søl.
Til Toppen Go down
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty8/2/2009, 19:38

Jeg hadde også dieselsøl den første tiden før jeg lærte gjennom forumet her. La pistolen "henge" i røret, fyll til pistolen stopper. Heng pistolen på plass i pumpa. Følger du dette, skal du ha ikke ha dette problemet.
Til Toppen Go down
b0
Mondeoguru
Mondeoguru
b0

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty8/2/2009, 20:40

Hei!

Jeg har også klakkelyd i forstillingen, men for meg virker det som om lyden kommer fra støtdemperne. Lyden er merkbar hvis jeg kjører halvfort over fartsdempere. Har ikke vært inne for få sjekket det enda.

B
Til Toppen Go down
Merkling

Merkling

Antall Innlegg : 38
Registration date : 05.03.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty8/2/2009, 22:36

Har også en klakkelyd framme på høyre sida. Har ikke helt klart å lokalisert hvor det er, men synes det høres ut som det er fra støtdemperne.
Til Toppen Go down
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty9/2/2009, 07:57

De som eventuelt har klakking i støtdempar, har De IVDC eller vanlig demping. Har sjølv bestilt IVDC, og håpar virkelig ikkje dette blir eit problem over tid. Kan vel fort bli ein dyr fornøyelse med IVDC i forhold til vanlig demping når garanti og reklamasjon har utløpt.
Til Toppen Go down
Merkling

Merkling

Antall Innlegg : 38
Registration date : 05.03.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty9/2/2009, 10:51

jeg har vanlig demping, og klakkelyd.
Til Toppen Go down
b0
Mondeoguru
Mondeoguru
b0

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty9/2/2009, 10:53

Jeg har sportsfjæring. Vet ikke om det er ulike dempere eller om det bare er fjæringen som er ulik "det vanlige".

B
Til Toppen Go down
perhansen

Antall Innlegg : 10
Registration date : 10.04.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty10/2/2009, 22:43

Jeg har også vanlig dempere og klakkelyd. Skal ta det opp med Ford (Kverneland Bil, Drammen) i begynnelsen av neste uke.
Til Toppen Go down
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty10/2/2009, 22:59

Så langt ingen med IVDC som har klakkelyd altså. Kanskje problemet ligg i dempar / fjæring då? For IVDC har vel eit heilt anna dempesystem enn vanlig og sport.

Eg har også ein del klakke / raklelyd i den 24 år gamle Mazda 323'en min, spesielt høgre framhjul. Mistenker sterkt dempar, og eventuelt fjær, sjølv om demparen er berre litt over eit år gammal. Det meste av foringar og ledd er bytta uten at det hjelper.
Til Toppen Go down
KnutB
KnutB

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty11/2/2009, 22:59

Hei,
Jeg har sportsunderstell og klakkelyden. Nå har også Navien / stereoen begynt å spøke. Mistet TMC funksjonakitet i Tyskland og Østerrike (fungerer på min Garmin som jeg hadde liggende i bilen), mistet Blutoothforbindelse med telefonen, mistet TM-stasjonsliste på radio, får ikke lenger fjernet navigasjonspiler på skjermen. Ganske irriterende, ble stående bom fast på Autobahn utenfor Munchen i en time i dag. På sideveien suste bilene (antagelig med TMC) forbi.....
Nå er det nesten blitt slik at jeg lurer på hvilken feil som dukker opp i morgen. Skulle ikke være nødvendig på en 2mnd gammel bil til over en halv mill.......
Til Toppen Go down
Mondeo Man
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty12/2/2009, 21:19

Klakkelyd? Kanskje det er det vi har på høyre side når vi kjører over en knapp liten dump - særlig hvis vi samtidig svinger til venstre (hver morgen når vi kjører til barnehagen). (Føler meg litt som Wesenlund og Heide Steen her men:) da sier det "tjopp". Merkelig, og jeg har ingen formening om hva grunnen kan være. Question

Er det dette som er klakkelyd, eller har jeg oppdaget noe nytt? Idea Tjoppelyd?
Til Toppen Go down
http://olemski.blogspot.com
Q

Antall Innlegg : 45
Registration date : 17.07.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty13/2/2009, 16:16

En kamerat av meg ble kvitt en hel masse ulyder i sin bil forleden. Han skilte seg.................Laughing
Til Toppen Go down
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek
tdci

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty13/2/2009, 17:04

Q skrev:
En kamerat av meg ble kvitt en hel masse ulyder i sin bil forleden. Han skilte seg.................Laughing

det er jo en grei måte å bli kvitt ulydene på , men en blir vel kvitt en del penger også?Embarassed
Til Toppen Go down
Duxe

Duxe

Antall Innlegg : 19
Registration date : 01.03.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty13/2/2009, 20:25

Hei
Jeg har IVDC og ingen klakkelyd her.
Til Toppen Go down
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak
hypnotic

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty15/2/2009, 16:43

Vi har vanlig demping og klakkelyd. Siden sist gang jeg postet feilliste kan jeg legge til dugg i begge kjørelysene i frontfangeren, flatt batteri og panser som ikke lar seg lukke pga frost. Bilen skal inn på tirsdag, da er det tredje gangs førsøk på å eliminere ulyden i b-stolpen og selvsagt skal dem få sjekke de andre tingene også. Lukter ikke akkurat fuggel av dette her Sad Rundet 4000 km i dag.
Til Toppen Go down
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty15/2/2009, 18:50

Usj, håpar virkelig eg får ein bil uten feil. Med fare for familiefreden; svigerfar jobbar på verkstedet der eg bestilte bilen.
Til Toppen Go down
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru
Shorty

Antall Innlegg : 94
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty16/2/2009, 17:40

vanlig demping INGEN klakkelyd , åssen biler er det dere har kjøpt ???
Til Toppen Go down
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty16/2/2009, 19:05

.....FORD VEL.!!!!!
Til Toppen Go down
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru
Shorty

Antall Innlegg : 94
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty16/2/2009, 21:40

Høres ikke sånn ut med alle feilene dere har Surprised
Til Toppen Go down
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty17/2/2009, 15:30

.....Jiiiippi. Idag har min kjære GPS ikke annet å melde enn NO GPS. Uansett hvilken adr. som ble slått inn samt tørket av antennen og flere stopp og start prossedyrer.
Kanskje ikke Fords feil, men dog. De sitter med kvalitetskontrolen.
Til Toppen Go down
wibo

Antall Innlegg : 13
Registration date : 27.12.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty23/2/2009, 14:09

Shorty skrev:
vanlig demping INGEN klakkelyd , åssen biler er det dere har kjøpt ???

Hei ! Jeg har også vanlig demping. Men klakkelyd, når jeg kjører over fartsdumper etc. Lett å høre når jeg kjører i 30 - 40 km. Irriterende, har vært hos Ford i Fredrikstad. Men dem fant ingen feil. Så jeg skal ned til uka igjen, for en feil er det i hvertfall. Noen andre som har funnet ut av dette mysterium ??? Men ellers er jeg kjempe fornøyd. Fikk bilen 22.12.08 og kun kjørt ca 3000 km til nå.
Til Toppen Go down
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty5/3/2009, 20:44

pantherX skrev:
.....Jiiiippi. Idag har min kjære GPS ikke annet å melde enn NO GPS. Uansett hvilken adr. som ble slått inn samt tørket av antennen og flere stopp og start prossedyrer.
Kanskje ikke Fords feil, men dog. De sitter med kvalitetskontrolen.

Idag ble GPSén frisk igjen etter den har fartet rundt i en innsjø mellom Uppsala og Stockholm i 3 uker. Ny antennefot fikk den hjem igjen.
Samtidig varslet utetemp. i displayet +14 i Oslo imorges, så da flyttet de uteføleren samtidig, og da ble det riktige +4 igjen.

Ellers skal den inn på 40,000km. service til Onsdagen og da skal de fikse tåkelyset bak, samt viftereim støy ved kaldstart rundt -10 og oppover.
Har noe knagging i forstillingen, tror jeg tilskriver det noe smågrus jeg traff.
Så da får jeg vel 3 feilfrie uker igjen før noe nytt dukker opp...Very Happy
Til Toppen Go down
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 51
Registration date : 24.02.2009

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty5/3/2009, 23:24

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg MK4, men når jeg leser hvor mye feil det er på de så tror jeg at jeg kan klarer meg med min 04' mod. en god stund til.
Til Toppen Go down
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty6/3/2009, 09:05

HoJ..Tror ikke du skal velge bort lysten på en MK4 pga. det du leser her.
Min bil er vel ikke representativ for alle de MK4erne som er solgt her i landet. Noen får Mandagsbilen, i dette tilfelle var det meg.
Det som er fint med en "feil på bilen tråd" er at mange verksteder ikke har hørt om eller skjønner hvordan man skal løse garantiproblemer, som andre verksteder løser uten å mukke.
Har kommet frem til den konklusjonen at de hadde en svær kasse med defekte deler, som ble en hel bil til slutt. De skrudde den sammen og sendte den så langt unna EU som mulig..Very Happy
Til Toppen Go down
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 51
Registration date : 24.02.2009

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty6/3/2009, 12:04

Godt at du tar det med humor pantherX Smile

Nei jeg tror jeg venter litt, men MK4 er nok neste bil jeg kjøper. Jeg er meget fornøyd med min 04' modell. Har prøvd en del biler i det siste. Avenis bråker for mye - og V70 ligger ikke så godt på veien (synes jeg)
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Kjente feil og problemer - Page 11 Empty

Til Toppen Go down

Kjente feil og problemer
Til Toppen 
Side 11 av 18Gå til side : Previous  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 14 ... 18  Next