Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share

Takstativ på bil med rails

Go down 
AvInnlegg
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak
pohorne

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

Takstativ på bil med rails Empty
PosteTema: Takstativ på bil med rails   Takstativ på bil med rails Empty31/1/2009, 18:25

Noen som har kjøpt seg stativ til bil med rails?

Og har noen erfaring fra å kjøpe de i Sverige og i Norge (prisforskjell)?

Har ett Thulestativ men har montart den fast på skiboksen slik at jeg slipper å justere boks og stativ hver gang. Har ikke boksen på uten at jeg vet jeg har behov for den (bruker mer drivstoff med). Men skulle kjøpt meg ett stativ til og lurer på om noen vet om stativ til en bra pris.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann
Yes! (tidligere HmmTja)

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Takstativ på bil med rails   Takstativ på bil med rails Empty1/2/2009, 12:26

Fikk Ford stativ (THULE) med på kjøpet. Helt perfekt. Kjøpte så skiholdere fra THULE, THULE Extender, se http://www.thule.com/Thule/ProductListPage____4569.aspx
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
JEH

JEH

Antall Innlegg : 18
Registration date : 14.10.2008

PosteTema: Re: Takstativ på bil med rails   Takstativ på bil med rails Empty9/2/2009, 14:33

[quote="tost-ha"]Fikk Ford stativ (THULE) med på kjøpet. Helt perfekt. Kjøpte så skiholdere fra THULE, THULE Extender, se http://www.thule.com/Thule/ProductListPage____4569.aspx[/quote]

Litt uenig med deg her. Har også kjøp Thule Extender. Litt skuffet over å oppdage at bindingene til slalomski tar ned i taket on du legger skiene sammen. Dette løses med å legge inn en avstandshylse (følger med) som hever skistativet. Ser helt jævlig ut, men fungerer. Om man kjøper stativ som tar 4 eller 6 par ski må man trekke fra ett par slik at de tar 3 eller 5 par. Tror de har målt med den gamle typen slalomski når de klarer å trykke hhv 4 eller 6 par inn i stativer. Det går i allefall ikke med carwing-ski, eller brede løssnøski.

Når det er sagt fungerer dette stativet helt supert til langrenns-ski.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak
pohorne

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Takstativ på bil med rails   Takstativ på bil med rails Empty9/2/2009, 21:21

Noen som vet hvor man kan skaffe Mont Blanc eller Calix stativ??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Takstativ på bil med rails   Takstativ på bil med rails Empty

Til Toppen Go down

Takstativ på bil med rails
Til Toppen 
Side 1 av 1