Hei.
Har vært borti samme greia med min Stv 2008. Dette har skjedd helt random og det har skjedd av og til, oppigjennom eierskapet av bilen. Tipper det kan ha skjedd 7-8 ganger, men har vært lenge mellom hendelsene. Mulig det var litt kort tid mellom to tilfeller, men altså ikke noen systematiske gjentakelser. Har heldigvis skjedd på udramatiske steder med mindre fart, noen ganger har jeg kunnet starte bilen igjen rett etterpå, f.eks ut av en rundkjøring, eller har klart å styre bilen til avkjørselen uten servo pga av mindre fart. Flere ganger har jeg lurt på om dette har hatt noe med nedbremsingen å gjøre, at motoren har stoppa pga motstand, men virker litt rart. En motor skal jo tåle det. På den andre siden så har bilen Common Rail Dieselmotor, og de er jo litt fintfølende etter det jeg har skjønt. Stopper lett ved bakkestart når den er helt kald og man slurver litt med kløtsjing og turtall.
Dette kommer sikkert til å skje igjen flere ganger, men får håpe det blir like udramatisk som de forrige. Snart blir det nemlig en knøttliten passasjer ekstra i bilen, som jeg nødig vil skal oppleve nærkontakt med fronten på en annen bil i bakdøra, om det sku skje i tettere trafikk...
Får legge igjen en notis til lokalt Ford-verksted som snart skal kjøre EU-kontroll etc.